Skip to main content

D. U. K.

Dažniausiai užduodami klausimai

Katilai, Šilumos siurbliai 

Katilai, Šilumos siurbliai 

Kaip veikia šilumos siurblys?

Šilumos siurblys ima energiją iš aplinkos (oro, grunto ar vandens) ir perduoda ją į patalpas šildymui ar karšto vandens paruošimui. Vasarą jis gali veikti kaip kondicionierius ir pašalinti šilumą iš vidaus į išorę. Tai panašu į šaldytuvo veikimo principą, tik su šilumos perdavimu į kitą pusę.

Kokie yra šilumos siurblių tipai?

Pagrindiniai šilumos siurblių tipai:

Oras-oras: Ima šilumą iš lauko oro ir perduoda ją į patalpas per ventiliatorius.
Oras-vanduo: Ima šilumą iš lauko oro ir perduoda ją į vandens šildymo sistemą (grindinį šildymą, radiatorius).
Gruntas-vanduo: Ima šilumą iš žemės ir perduoda ją į vandens šildymo sistemą. Šie siurbliai yra labai efektyvūs, bet jų įrengimas brangesnis.
Vanduo-vanduo: Naudoja šilumą iš požeminio vandens. Taip pat labai efektyvus, bet reikalauja specifinių sąlygų (prieigą prie vandens telkinių ar gręžinių).

Ar šilumos siurblys gali veikti šaltu oru?

Taip, šilumos siurbliai gali veikti net esant žemai temperatūrai. Modernūs oras-vanduo ir oras-oras siurbliai gali šildyti patalpas net esant -20 °C ir žemesnei temperatūrai. Gruntas-vanduo ir vanduo-vanduo siurbliai yra dar efektyvesni, nes grunto temperatūra yra stabilesnė.

Ką reiškia energijos efektyvumo klasė A++?

Energijos efektyvumo klasė A++ reiškia, kad prietaisas ar sistema yra itin efektyvi ir naudoja labai mažai energijos, palyginti su kitais tos pačios kategorijos prietaisais. Tai yra viena iš aukščiausių energijos efektyvumo kategorijų, kurios naudojamos siekiant įvertinti prietaisų, pvz., šilumos siurblių, vandens šildytuvų, skalbyklių, šaldytuvų, ir kitų buitinių prietaisų energijos suvartojimą.

Kiek energijos sutaupo šilumos siurblys?

Šilumos siurbliai yra vieni iš efektyviausių šildymo būdų, nes gali pagaminti daugiau šilumos energijos, nei suvartoja elektros energijos. Įprastai COP (veiksmingumo koeficientas) yra 3–5, tai reiškia, kad už kiekvieną sunaudotą 1 kWh elektros energijos pagaminama 3–5 kWh šilumos.

Kiek kainuoja šilumos siurblio įrengimas?

Kaina priklauso nuo siurblio tipo, namo dydžio ir specifinių sąlygų. Oras-oras ir oras-vanduo siurbliai yra pigesni ir jų įrengimo kaina svyruoja nuo 3 000 iki 10 000 EUR. Gruntas-vanduo ir vanduo-vanduo siurbliai yra brangesni, o jų kaina gali siekti 10 000–20 000 EUR ar daugiau, nes reikalingi gręžiniai ar žemės darbai.

Ar galima šilumos siurblį prijungti prie esamos šildymo sistemos?

Taip, dauguma oras-vanduo ir gruntas-vanduo šilumos siurblių gali būti prijungti prie esamų šildymo sistemų, tokių kaip radiatoriai ar grindinis šildymas. Tai gali būti efektyvus būdas atnaujinti seną katilą.

Ar šilumos siurblys gali paruošti karštą vandenį?

Taip, oras-vanduo ir gruntas-vanduo siurbliai gali šildyti ne tik patalpas, bet ir ruošti karštą vandenį buičiai. Paprastai karšto vandens ruošimas šiek tiek sumažina bendrą siurblio efektyvumą, bet vis tiek yra ekonomiškesnis nei naudojant elektrinius boilerius.

Ar šilumos siurblys gali vėsinti patalpas?

Taip, oras-oras ir kai kurie oras-vanduo bei gruntas-vanduo siurbliai gali veikti kaip kondicionieriai ir vėsinti patalpas vasaros metu. Tai gali būti naudingas funkcionalumas, ypač šiltuoju metų laiku.

Kokia yra šilumos siurblio tarnavimo trukmė?

Dabartinėmis technologijomis gaminami šilumos siurbliai paprastai tarnauja nuo 15 iki 25 metų, priklausomai nuo siurblio kokybės, montavimo ir priežiūros. Reguliarūs aptarnavimai ir tinkama priežiūra padės prailginti siurblio tarnavimo laiką.

Ar reikia šilumos siurblį prižiūrėti?

Taip, kaip ir bet kuris kitas šildymo įrenginys, šilumos siurblys reikalauja periodinės priežiūros. Reguliarūs patikrinimai ir filtro valymas padės išlaikyti jo efektyvumą ir pratęsti tarnavimo laiką. Dažniausiai gamintojai rekomenduoja kasmetinį techninį aptarnavimą. Viena iš SMART HEATING specializacijų – garantinė ir pogarantinė priežiūra, techninis aptarnavimas.

Ar šilumos siurbliui reikia leidimo?

Paprastai oras-oras ir oras-vanduo siurbliams nereikia specialių leidimų, tačiau kai kurioms gruntas-vanduo ar vanduo-vanduo sistemoms gali reikėti gauti leidimus gręžiniams ar vandens telkinių naudojimui. Tai priklauso nuo šalies ar vietos savivaldybės teisės aktų.

Kokį kurą galima naudoti kietojo kuro katilui?

SMART HEATING parduodami, montuojami Kietojo kuro katilai skirti šilumos išgavimui gyvenamųjų, kitų pastatų šildymui, gali deginti:

Malkas (dažniausiai naudojamas ir natūralus kuras);
Anglis (labiau energetiškai efektyvus, bet mažiau ekologiškas);
Briketus (presuotos pjuvenos ar kitas biomasės atliekos);
Granules (specialūs katilai, kurie dega granulėmis, turi automatinį kurą padavimo mechanizmą).

Kuo skiriasi viršutinio ir apatinio degimo katilai?

Viršutinio degimo katilai: Kuras dega nuo viršaus į apačią. Jie paprastai lengviau reguliuojami, tačiau gali būti mažiau efektyvūs.
Apatinio degimo katilai: Kuras dega nuo apačios į viršų, užtikrindamas ilgiau trunkantį ir efektyvesnį degimą. Tai labiau šiuolaikiniai ir efektyvesni katilai, kurie degina kurą ilgiau ir tolygiau.

Ar kietojo kuro katilas gali būti naudojamas su kitomis šildymo sistemomis?

Taip, kietojo kuro katilą galima integruoti su kitomis šildymo sistemomis, tokiomis kaip saulės kolektoriai, šilumos siurbliai ar dujiniai katilai. Tai leidžia lanksčiai naudoti kelis energijos šaltinius ir maksimaliai padidinti energijos taupymą.

Kokį katilą pasirinkti: malkinį ar granulinį?

Malkinis katilas: Tai tradicinis pasirinkimas, kuris reikalauja daugiau fizinio (rankinio) darbo (kurą reikia dažnai pridėti), bet yra pigesnis pirkti ir eksploatuoti, jei naudojamos pigios malkos.

Granulinis katilas: Automatiniai katilai, kurie degina medienos granules ir turi automatizuotą kurą padavimo sistemą. Jie yra patogesni ir efektyvesni, bet brangesni įsigyti ir eksploatuoti dėl granulėms reikalingos automatikos.

Kaip prižiūrėti kietojo kuro katilą?

Valyti katilo kamerą ir kaminą: Pelenus ir suodžius reikia reguliariai valyti, kad būtų išvengta katilo efektyvumo mažėjimo ir saugumo problemų.
Tikrinimas: Kasmet reikia patikrinti katilą ir kaminą, kad būtų užtikrintas saugus ir efektyvus veikimas.
Reguliariai papildyti kurą: Jei katilas nėra automatinis, reikės reguliariai pridėti kurą.
Tinkamai laikyti kurą: Ypač svarbu malkas laikyti sausai, nes drėgnos malkos sumažina degimo efektyvumą.

Kokio kiekio medienos granulių reikia namui prišildyti?

Vienas medienos granulių kilogramas išskiria apie 5 kW šilumos energijos. SMART HEATING parduodamų granulinių katilų naudingumo koeficientas yra 86-94 proc. Katilai kompensuoja šilumos praradimą priklausomai nuo patalpos ploto (tūrio), lauko ir vidaus temperatūros, sienų storio (energinio naudingumo) ir dar daugelio veiksnių. Todėl kiekvienu konkrečiu atveju sąnaudos bus skirtingos.

Visgi, galime teigti, kad šildant 160-180 kv. m. ploto namą sunaudojama apie 3-4 tonos granulių per metus (įskaitant karštą vandenį vasaros laikotarpiu).

Kaip dažnai valyti granulinį katilą?

Katilą reikėtų valyti maždaug kartą per 1-2 savaites. Tai priklauso nuo katilo naudojimo intensyvumo. Vasarą, kai ruošiamas tik karštas vanduo, galima valyti 1 kartą per mėnesį.

Katilą rekomenduojame valyti specialiu separaciniu siurbliu, specialiai skirtu pelenams iš židinių, kepsninių, šašlykinių ir katilų surinkti. Toks siurblys kainuoja apie 20-30 eurų. Jį galima įsigyti įprastose statybinių medžiagų parduotuvėse ir prekybos centruose.

Ar yra techninės galimybės namuose sujungti kelis katilus?

Taip, SMART HEATING asortimente esamus katilus galima sujungti į kaskadą. Sumontuota elektronika leidžia valdyti ne didesnę kaip 7 katilų kaskadą. Pavyzdžiui, naudojant granulinį katilą BIODOM 27C5, galima įrengti 8-210 kW galios moduliacijos šilumos mazgą.

Koks kaminas reikalingas kietojo kuro katilui?

Kietojo kuro katilui eksploatuoti reikia atsparaus karščiui ir suodžiams kamino. Kaminas turi būti tinkamo diametro, kad užtikrintų gerą trauką, ir pakankamai aukštas, kad būtų užtikrintas saugus dūmų ištraukimas.

Prekyba ŠVOK įranga 

Prekyba ŠVOK įranga 

Ar parduodamos prekės yra gabenamos saugiai, kokios garantijos transportuojant įsigytas prekes?

Taip. Visos parduotuvėje įsigytos prekės gabenamos įmonės transportu, o nedidelių gabaritų ir masės įrenginiai, prietaisai, komplektuojančiosios dalys –  Lietuvoje ir ES veiklą vykdančių Kurjerių tarnybų, kurios įsipareigoja paslaugas teikti saugiai, laikantis prekių transportavimo ES veikiančiomis taisyklėmis.

Ar prekės gali būti perkamos išsimokėtinai?

Taip, prekes galite rezervuoti sumokėję avansą, kuris nustatomas pagal perkamų prekių kanų sumą. Vartotojams siūlome naudotis InBank paslaugomis.

Ar galima grąžinti kokybiškas prekes?

Kokybiškos prekės priimamos, jei dėl bet kurios sandorio pusės įvyko nesusipratimas, nustatant prekės artikulą, gamintojo gaminio kodą pagal katalogą ar pardavėjo kodą (SKU). Prekės gali būti pakeistos reikiamomis arba grąžinami sumokėti pinigai.

Ar galima prekes įsigyti ne darbo metu iš sandėlio?

Smulkios komplektuojančiosios dalys, detalės ne parduotuvės darbo metu parduodamas tik iš anksto susitarus, kontaktuose nurodytais telefonais.

Ar galimas smulkių prekių pristatymas į kitus Europos miestus, miestelius ar gyvenvietes?

Taip, pristatome per Lietuvoje, Europos Sąjungoje veikiančias paštomatų sistemas ar pasirinkto Kurjerio tarnybą, tarptautinius gabenimus vykdančią įmonę.

Ar galima atsiskaityti už prekes "grynais" pinigais kurjeriui pristačius jas nurodytu adresu?

Taip. Yra galimybė mokėti grynaisiais kurjeriui ar įmonės prekes pristačiusiam įgaliotajam asmeniui (vairuotojui). Tvirtinant užsakymą Jūs privalote pasirinkti šį apmokėjimo būdą iš pateikiamo sąrašo.

Kaip galima atsiskaityti už prekes?

Atsiskaityti už prekes galite mokėjimo kortele, bankiniu pavedimu, PayPal sistema ar grynaisiais pinigais (eurais) atsiimant prekes Pardavėjo biure ar per Kurjerių tarnybą.

Užpildžiau užklausą Jūsų el. parduotuvėje, tačiau negaunu atsakymo. Ką man daryti, nes esu ne Lietuvoje, o skambinti šiuo metu neturiu galimybės?

Jei 2 darbo dienų eigoje negavote pasiūlymo atsiųsto per „Susisiekime” kontaktinę formą, tinklalapio skirsnyje „Kontaktai”, susisiekite su mumis telefonu siųsdami SMS. Toks ryšio būdas nėra informatyvus, bet ir pasitaiko mūsų praktikoje labai retai. Dažniausiai pavyksta rasti sprendimą Pirkėjo rūpimais klausimais visais nurodytais kontaktais el. parduotuvėje.

Ar galima pačiam atvažiuoti ir pasiimti įsigytas prekes?

Taip. Prekes galima atsiimti patiems mūsų parduotuvėje, adresu: Vytauto Didžiojo g. 64, 86143 Kelmė, Lietuvos Respublika.

Ar pristatote prekes ne Kelmės mieste, ne Lietuvos teritorijoje?

Taip. Pristatome ne tik Kelmės mieste, bet visoje Lietuvoje, Europos Sąjungoje ir EEE teritorijoje. Reikalinga registruotis per Pirkėjo registracijos formą, dėl detalesnės informacijos apie transportavimo įkainius ir terminus, galite kreiptis kontaktuose nurodytais telefonais.

Ar El. parduotuvėje nurodytos kainos su PVM?

Taip. Visų prekių ir paslaugų kainos nurodytos su PVM.

Ar galima gauti konkrečios prekės nuotraukas? Ar Jūsų el. parduotuvėje prekės pateikiamos bendromis to artikulo nuotraukomis, paveiksliukais?

El. parduotuvėje visos prekės pateikiamos konkrečios prekės gamintojo nuotraukomis. Jei reikalinga nuotrauka kitu rakursu ar didesnės rezoliucijos, teiraukitės Užklausos formoje, tinklalapio skirsnyje „Kontaktai” pateikdami konkrečios prekės pavadinimą arba susisiekdami nurodytais kontaktais. Būtinai atsakysime į kiekvieną Pirkėjo klausimą ar Jūsų komentarą.

Prekių nuotraukas visada prisegame interesantui Užklausos atsakyme,  kai jos yra būtinos, dažniausiai specifinėms prekėms, tokioms kaip šildymo katilai, maišytuvai vonioms, dušo stovų komplektai, pastatomos vonios ir t.t.

Ar gali prekes pirkti įmonė? Ar išrašote sąskaitas faktūras?

Taip, tiek elektroninėje, tiek fizinėje parduotuvėje prekes gali pirkti tiek fiziniai, tiek juridiniai asmenys.

Ar yra galimybė įsigytas, bet netikusias prekes grąžinti? Kaip?

Taip. Išsami informacija apie prekių grąžinimą pateikta „Prekių garantijos ir grąžinimai” skirsnyje.

Nuo ko priklauso prekių pristatymo kaina, kokie įkainiai, perkantiems kelis gaminius?

  • Prekių pristatymo kaina priklauso nuo bendros užsakytų prekių sumos. Užsisakius prekių už 990 EUR su PVM ir daugiau – pristatymas visoje Lietuvoje nemokamas (išskyrus Kuršių Neriją).
  • Užsisakius prekių už 10.00 – 989.00 EUR su PVM, pristatymas – 15.00 EUR.
  • Prekių pristatymas Neringos m. savivaldybės adresais – papildoma pristatymo kaina – 65.00 EUR.
  • Tikslią pristatymo kainą matysite nurodę ir patvirtinę pristatymo adresą.
  • Didesnių gabaritų, didelio svorio prekės, kurias įmanoma siųsti tik užsakant atskirą vežėją, pristatymo įkainis derinamas iki atliekant Pirkimo-pardavimo sandorį.

Šiame skirsnyje pateikėme atsakymus į dažniausiai klientų užduodamus klausimus dėl šilumos siurbilių, kietojo kuro, granulinių katilų prekybos ir techninių charakteristikų ypatumų. Jeigu Jums rūpimo atsakymo neradote, bet turite individualiai dominančių klausimų, susijusių su mūsų veikla, būsime dėkingi, jei juos pateiksite el. paštu info@smartheating.lt arba užpildę kontaktinę formą šiame tinklalapyje.

Toliau naudodamiesi svetaine, sutinkate su slapukų naudojimu. Daugiau informacijos

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close